پایان هفته اول

دوستای گل سلام .

امروزم هوا خیلی عالیه و من همچنان دارم به راهم ادامه میدم. دیروز توی یه مقاله ای خوندم برای اینکه شما به یه سیستم عادت کنی 21 روز زمان لازم داری، مثل از خواب بیدار شدن سر یک ساعت ، شیوه غذا خوردن، ورزش کردن، کار کردن، خوابیدن سر یه ساعتی و خیلی مسایل دیگه. من امروز ششمین روز از سیستم جدید زندگی رو در پیش رو دارم  و اگه 15 روز دیگه رو هم سپری کنم دیگه میتونم یه روش جدید زندگی داشته باشم ، فعال تر ، چابک تر و سالم تر. حالا به دوستای عزیزم میگم که من با 71 کیلو راهمو شروع کردم و هدفم اول سلامت و شادابی و دوم رسیدن به یه وزن استانداره که برای من حدود 55 کیلوگرمه. ( قد من حدود 165 هست) یعنی 16 کیلوگرم که به حساب خودم فکر میکنم 5 ماه طول بکشه ، شایدم 4 ماه. پس من ماهی یه بار اینجا گزارش وزن خود و سایز لباسم رو مینویسم. صبح که داشتم آماده میشدم بیام سر کار دیدم شلواری که توی تنم داشت میترکید یه کم برای شل شده ، یعنی دیگه احساس خفگی و مرگ ندارم باهاش. حس خیلی خوبیه . دیشب رفتم پارک پردیسان و حدود 1.15 ساعت پیاده روی تند داشتم جاتون خالی هوا عالی بود و واقعا چسبید . یکی از همکارام هم برای یه بسته قرص مولتی دیلی خریده که ویتامین برای تامین کسری ویتامین های بدن. کلا فکر میکنم این مدلی آدم راحت تره چون همیشه از غذا خوردن عذاب وجدان داری، لباسات تنت نمیشه ، تنبلی و خودت رو دوست نداری. اگر کسی شرایط مشابه به من رو داره یعنی حدود 10-15 کیلو اضافه وزن بیاد اینجا با هم همراه بشیم . البته من برای کاهش وزن هم سه تا وزن هدف تعریف کردم ، هدف اول من 65 کیلوگرمه که اگه تا نیمه خرداد هم بهش برسم راضی و خوشحالم . بعدش میشینیم با هم برنامه ریزی میکنیم واسه قدمها و اقدامات بعدی.

ًمناً غذای دیروز من : صبحانه یه لیوان شیر کم چرب، میان وعده  ها چای با 5 تا خرما، ناهار و شام : یه سیخ جوجه ( هر کدوم یه سیخ) + هر کدام یک لیوان دوغ،  به علاوه 5 تا پسته و 5 تا بادام زمینی. فکر کنم همین . حالا به توصیه یه دوست میخوام از این به بعد روزا هر چی میخورم بنویسم همین جا مینویسم. فکر کنم کمک میکنه . 

کلا هم همه غذاهای ناسالم مثل نوشابه ، قند، شیرینی، چیپس و پفک و متعلقات و تا اطلاع ثانوی برنج و نون و ماکارونی و هر گونه غذای سرخ کردنی رو از غذام حذف کردم تا ببینم چی پیش میاد. فعلا روز به خیر. 

من میتونم!

سلام دوستای خوبم امروز هوا خیلی خوبه و منم حسابی سرحالم. این چند روزه که روش غذا خوردنم رو عوض کردم سرحال تر و خوشحال ترم. امیدوارم به کمک شما بتونم به همین وضعیت ادامه بدم. حالا پیش میری ببینیم چی میشه. دیروز من توی یه جلسه ای شرکت کردم که تا ساعت 10 شب درگیر بودم و به پیاده روی نرسیدم ولی امروز حتما خواهم رفت. امروز روز پنجم از مدل جدید غذا خوردنه و من با 71 کیلو وزن تصمیم دارم تا یکم خرداد خودمو وزن نکنم. امیدوارم روز 1 خرداد براتون خبرای خوبی داشته باشم. 

شروع زندگی با سبک جدید

سلام دوستای خوبم. 

مشکل افزایش وزن مشکلیه که خیلیا باهاش درگیرن ، من از بچگی دختر پرتحرکی بودم ولی همیشه یکی از دغدغه هام اضافه وزن بوده چون همونقدر که پرتحرک بودم غذا خوردن رو هم دوست داشتم . یک بار در سن 22 سالگی خودم را به 53 کیلو رسوندم و مدتها روی همون وزن بودم ولی الان دوباره وزنم رفته بالا و به 72 کیلو رسیدم. الان 4-5 روزی میشه که عزم و اراده خودم رو جمع کردم و تصمیم دارم که روش زندگیم رو تغییر بدم . یعنی سیستم غذا خوردن و نوع فعالیت . خوب این قطعا لازمش اینه که بتونم اراده قوی و محکمی داشته باشم که به سبک جدید زندگی عادت کنم و ازش لذت ببرم . قطعا درکنارش سلامتی و کاهش وزن و شادابی هم حاصل میشه  . حالا تصمیم گرفتم هر روز چند خط بنوسیم و تجربه خودمو از طی کردن این دوران با دوستانم در میون بگذارم شاید برای خودم هم بعدها خوندنش جالب باشه. برنامه من بر مبنای پیاده روی و تحرک بیشتر ، رژیم غذایی سبزیجات و لبنیات و پروتیین و مراقبت از سلامتی و حفظ روحیه است. اگر دوست عزیزی هم هست که تجربه ای در این زمینه داره خوشحال میشم نظرشو بگه. ضمناً باید بگم من موقعیت و جایگاه اجتماعی و شغلی ام طوریه که خوب نیست یه زن تنبل و چاق باشم و باید سرحال با یه اندام مناسب باشم . سعی میکنم روزی چند خط بنویسم .